Team Wet Verbetering Poortwachter

Binnen het team WvP (Wet verbetering Poortwachter) zijn wij momenteel werkzaam met 10 casemanagers en 2 administratief medewerkers. Wij zijn een groeiende afdeling, dus het aantal collega’s blijft toenemen.

Ons team bestaande uit 11 vrouwen en 1 man, is verder erg divers, zowel in leeftijd als in expertise. Er zijn casemanagers die vanuit een HR functie bij de Verzuimeconoom zijn gaan werken, maar ook vanuit een arbodienst.  Vanwege de verscheidenheid van mensen en kennis, kunnen we gebruikmaken van elkaars expertise en wordt een dossier vanuit meerdere invalshoeken bekeken. We vullen elkaar aan. Bij ons kom je terecht in een dynamisch team waar een informele sfeer hangt. Naast dat wij keihard werken, lachen wij veel en is er aandacht voor de collega’s.

Bij ons begeleid je de werkgevers, die de Arbodienstverlening bij ons hebben afgesloten, tijdens de eerste 2 ziektejaren van de werknemers. Wanneer een werkgever een werknemer heeft ziek gemeld in het systeem, neemt de casemanager op de 2e ziektedag contact op met de werkgever om het dossier te bespreken en advies te geven. Vervolgens nemen wij de werkgever bij de hand bij alle noodzakelijke acties die de Wet verbetering Poortwachter voorschrijft. Zo dient er een probleemanalyse, plan van aanpak, eerstejaarsevaluatie en een eindevaluatie opgesteld te worden. Ook geven wij advies over arbeidsdeskundig onderzoeken, 2e spoor trajecten en andere aanvullende interventies. Samen met de werkgever streven wij naar een goede re-integratie.

Om onze kennis up-to-date te houden, hebben wij regelmatig intervisies, bijscholing en overleg.

Meer weten?
Meer weten?

Twijfel je nog of wij iets voor elkaar kunnen betekenen of heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We komen graag met jou in contact!

De Verzuimeconoom

Edisonstraat 92
7006 RE Doetinchem

recruitment@alpinagroup.com
06 – 518 860 41